Władze naszego miasta, które przez wiele lat nie korzystały ze środków zewnętrznych, nagle w drugiej połowie swojej drugiej kadencji, jakby chciały nadrobić utracony czas, rzuciły się na ten sposób dofinansowania swoich (?) pomysłów.  Na coraz bardziej zrujnowaną Mimozę, która bez pilnej pomocy  jednego dnia się zawali albo spłonie, nie udaje środków pozyskać, ani tym bardziej poszukać w budżecie miasta.  Budujemy za to z zewnętrznych funduszy „zintegrowany węzeł przesiadkowy”  w Puszczykówku.  W ramach tego wymyślono parking wzdłuż ulicy Dworcowej, po wschodniej stronie torów, którego potrzeba jest wysoce wątpliwa, bo przecież 10 metrów dalej jest duży, wyasfaltowany parking przy kościele, z którego korzystają i mieszkańcy i goście Puszczykowa. Powstanie też mały odcinek ścieżki rowerowej na ul. 3 Maja, która cieszy, ale nie ma połączenia z innymi i co ma wspólnego ze zintegrowanym węzłem przesiadkowym ? Nie wiadomo.  Powstaną też dwa infokioski i nowe wiaty przystankowe.  Z tych ostatnich będzie pewno najwięcej korzyści.

W Puszczykowie nie może być gorzej, więc na przyszły roku planuje się budowę „Park & ride” i bike & ride”. W ramach tego ma powstać nowa ścieżka rowerowa, której powstanie jak zakłada opisywany projekt, oznaczać ma wycinkę kilkudziesięciu dorodnych drzew.

Jak się okazuje ten sam proceder dzieje się w bratniej gminie Dopiewo, opisał go Blog Społeczny Dopiewo.  „Przypadkowo” finansami w naszej gminie i w bratnim Dopiewie zarządza pan Piotr Łoździn.  Zapraszamy do tekstu.  Prosimy klinkąć tutaj.

Jak widać te same pomysły na wydanie pieniędzy w naszych gminach się powielają.

red.

Komentarzy: 2 o “Węzeł przesiadkowy – o co tu chodzi?

  1. Budowa Park&Ride z prawdziwego zdarzenia jest jak najbardziej zasadna. To, że reszta pomysłów jest poroniona i ktoś za to bierze pieniądze, to już inna historia.

  2. „W czerwcu rozpoczęła się budowa pierwszego miejskiego parkingu Park&Ride, ale to dopiero początek budowy całego systemu parkingowego. Kolejne parkingi mają powstać na Starołęce, Górczynie i Miłostowie. Trzy nowe parkingi mają powstać w ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych Starołęka i Górczyn, a także parkingu P&R Miłostowo”, a KONSULTACJAMI PROJEKTU zajmuje się Wydział Transportu i Zieleni UMP – Projekt zakłada stworzenie parkingów Park&Ride, jako III etapu tworzenia systemu na terenie miasta Poznania. Parkingi P&R są elementami planowanych w tych lokalizacjach zintegrowanych węzłów przesiadkowych, które pozwolą na dogodne przesiadki użytkowników transportu indywidualnego na publiczny transport zbiorowy. Umożliwi to korzystne zmiany w podziale modalnym podróży na rzecz efektywnych i ekologicznych środków transportu publicznego, a także wpłynie pozytywnie na usprawnienie ruchu miejskiego – informuje Urząd Miasta.”
    Okazuje się, że można skonsultować projekty z użytkownikami, u nas nie do pomyślenia, chyba że użytkownicy wymuszą. Niestety żeby wymusić na naszej władzy, trzeba o projektach wiedzieć. My dowiadujemy się zawsze po fakcie, później jedynie słyszymy, że już nic się nie da zrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.