Już tylko do 25 września składać można uwagi do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Puszczykowa.  To niezwykle ważny dokument, gdyż na podstawie jego zapisów formułowane będą postanowienia szczegółowe zawarte w planach zagospodarowania. Innymi słowy: niekorzystne dla mieszkańców zapisy w Studium, skutkować będą przy okazji pisania nowych planów zagospodarowania. Dla przykładu: tylko powołanie się na zapisy aktualnego Studium umożliwiło zaskarżenie planu zagospodarowania dla ul. Moniuszki przez wojewodę i dwoje mieszkańców. Jeśli w nowym Studium zapisy pozwolą np. na budowę marketu na Moniuszki, skuteczne zaskarżenie będzie niemożliwe.

Dlatego ważne, aby mieszkańcy złożyli swoje uwagi do tego dokumentu w nieprzekraczalnym terminie 25 września.

Współpracownik Forum – architekt pan Sławomir Manikowski przygotował i udostępnił przez siebie napisane uwagi. Tych, którzy zgadzają się z zaproponowanymi przez niego zapisami, zachęcamy do wydrukowania i podpisania uwag. Uwagi mogą być podpisane przez kilka osób.

Plik można wydrukować bez poprawek, lub nanieść swoje dodatkowe uwagi.

Uwagi do Studium do pobrania:

UWAGI STUDIUM 2017.09.13

Podajemy linki do części graficznej projektu:

http://puszczykowobip.wokiss.pl/zasoby/files/komunikaty/gospodarka_przestrzenna/2017/studium/1/pu_st_rys_kierunki_ewid_2017_07_13.pdf

i tekstowej:

http://puszczykowobip.wokiss.pl/zasoby/files/komunikaty/gospodarka_przestrzenna/2017/studium/1/pu_st_tekst_kierunki_i_uwarunkowania__(calosc_)__2017_07_13_do_ii_wyloze….pdf

http://puszczykowobip.wokiss.pl/zasoby/files/komunikaty/gospodarka_przestrzenna/2017/studium/1/zal_3_bilans_terenow_przeznaczonych_pod_zabudowe_2016_05_05.pdf

 

 

Komentarzy: 10 o “Uwagi do Studium czas składać!

  1. Dziękujemy Panu Sławkowi Manikowskiemu za przygotowanie uwag do Studium .
    To wspaniała praca i chętnie z tego wzoru skorzystamy.
    Jest Pan specjalistą, więc nie będzie nam można zarzucać, że się nie znamy i nie umiemy czytać ani pisać…

  2. Uważam, że zapis o”przebudowie i/lub poszerzeniu” drogi nr 430 jest niebezpieczny i należy zastąpić terminem „modernizacja”. Drogę należy przebudować tak, by poprawić komfort i bezpieczeństwo mieszkańców. Obecnie przejazd tranzytem przez Puszczykowo jest dość płynny. Korki powstają w Mosinie (wiem, bo jeszcze niedaawno mieszkałem na Czarnokurzu). Mieszkańcy oczekują modernizacji, która na nowo połączy Puszczykowo ze Starym Puszczykowem (np. bezkolizyjny ruch na krzyżówkach z drogą 430, choćby w 3-4 miejscach). Nie jest potrzebna droga ekspresowa przez środek miasteczka i skraj WPN.

  3. Wiadukt kolejowy w Puszczykowie jest niezbędny. Przejazdy są zamykane czasem nawet na 20 minut! Jest to zagrożenie dla życia osób przewożonych do szpitala karetkami pogotowia. Niezbędna jest rzeczowa dyskusja o miejscu dla takiej inwestycji. Należy wybrać trasę najmniej konfliktową, bo przy obecnej zabudowie nie jest możliwe znalezienie terenu, który będzie akceptowalny przez wszystkich. Należy dokonać chłodnej kalkulacji, aby konieczne szkody w środowisku były najmniejsze, przy poszanowaniu interesów mieszkańców posesji położonych przy planowanej inwestycji. Wykluczona jest lokalizacja wiaduktu w ciągu ulic Dworcowej i Wspólnej, możliwa (ale bardzo niewygodna dla Puszczykowian) będzie budowa trasy na wysokości ul, Radosnej. Trzeba spokojnie przeanalizować obecną koncepcje, zakładając całkowitą likwidację części ul. Wspólnej biegnącej wzdłuż torów, przeznaczając cały ten teren pod zalesienie (będzie to kompensacja strat powierzchni leśnej zajętej pod drogi).

    1. Wiaduktu w Puszczykowie nigdy nie było i nigdy nie ma być!
      Do przewożenia pacjentów z zagrożeniem życia jest helikopter ratowniczy!
      Tunel pod torami a nie wiadukt może być na drodze wojewódzkiej 431 Mosina-Rogalin-Kórnik,
      TYLKO TAM.
      Wiadukt na każdej drodze lokalnej lub powiatowej jest KURIOZUM, a mówienie o tym jest prowokacją. Przykład w Łęczycy jest dowodem że w powiecie poznańskim nie potrafi się projektować ładnych wiaduktów a tylko ciężkie betonowe klamoty.

  4. Od czasu zamknięcia przejazdu na 3 Maja kolejki samochodów czekających za zamkniętymi szlabanami na Dworcowej znacznie się wydłużyły. Czy mamy zaakceptować jako rzecz normalną to, co dzieje się po obu stronach przejazdu w porze porannego szczytu komunikacyjnego i w godzinach powrotów z pracy z Poznania? Jako rodzice dzieci dojeżdżających do szkoły na rowerach i chodzących pieszo – podobnie jak liczni znajomi rodzice stojący w długich korkach, gdy odwożą do szkoły i przedszkola dzieci z dalszych części miasta – nie wyobrażamy sobie, by można było zaniechać działań prowadzących do unormowania ruchu w centrum Puszczykówka. Rano przed przejazdem tłoczą się dzieci na rowerach. Gdy po otwarciu szlabanu rusza sznur aut (często zbyt szybko, by zdążyć przed kolejnym zamknięciem), zagrożenie wypadkiem jest duże. Czy tak powinno wyglądać nowoczesne, przyjazne mieszkańcom miasto? Tunel ułatwi dojazd od strony Niwki, odciążając nieco Dworcową. Smucą bardzo, pojedyncze na szczęście, głosy domagające się zaniechania budowy. Jakie ważniejsze powody do protestowania mają ci, dla których nie są ważni chorzy w zablokowanej na przejeździe karetce i dzieci zagrożone potrąceniem przez samochody?

    1. Teraz metoda na karetkę!
      Macie taką przyjazną nowoczesność na jaką głosowaliście. To towarzystwo [miłości samorządowości] wszystko za co się łapie robi źle. Więc tunel też będzie źle zrobiony, dlatego lepiej żeby nic nie robili.
      Problemy rozwiążą inni, ci nie potrafią. Zrozumcie przyczynę a zobaczycie rozwiązanie.

    2. „Tunel ułatwi dojazd od strony Niwki, odciążając nieco Dworcową” – to cytat.
      Rodzi się więc pytanie : „a którędy pojadą i gdzie wyjadą samochody z Niwki wyjeżdżające z tego tunelu?”
      Moim zdaniem także na Dworcową, nieprawda?
      Kolejny cytat : „od czasu zamknięcia przejazdu na 3 Maja kolejki samochodów czekających za zamkniętymi szlabanami na Dworcowej znacznie się wydłużyły”.
      A więc kolejne pytanie: „Czy umiejscawianie w tym rejonie wielkiego obiektu handlowego o powierzchni1200m kw. plus parkingu na 100 samochodów rozwiąże ten problem, czy znacznie pogorszy sytuację?”

      1. „Rodzi się więc pytanie : „a którędy pojadą i gdzie wyjadą samochody z Niwki wyjeżdżające z tego tunelu?”Moim zdaniem także na Dworcową, nieprawda?”
        Nie, raczej nie chodzi o Dworcową a o Kosynierów Miłosławskich. Jest to droga już szeroka i wprost prowadząca do potencjalnego blokowiska deweloperskiego przy szpitalu, i dalej łącząca się z Nadwarciańską, nie chodzi w ogóle o mieszkańców Niwki. Zwróćcie uwagę na wywołane tematy w ostatnich latach: Grobla, Cyryla Ratajskiego, Nadwarciańska, bloki szpitalne i market na Moniuszki, Dworcowa, Moniuszki, Wspólna i teraz tunel pod torami…
        Jak będziecie myśleć kasą a nie względami mieszkańców wszystko wyda się bardziej logiczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.